Raportarea preocupărilor – “Speak Up” sau “Avertizori în interes public”?

În orice organizație, fie că este privată sau publică, mare sau mică, pot apărea încălcări ale legilor, regulilor interne sau codurilor etice. Acest lucru poate lua mai multe forme: corupție, fraudă, malpraxis sau neglijență. Dacă nu sunt abordate, pot duce la prejudicii grave interesului public, precum și reputației organizației.

Persoanele care lucrează pentru o organizație sau care sunt în contact cu aceasta în activitățile lor legate de muncă sunt adesea primii care știu despre astfel de evenimente și, prin urmare, sunt într-o poziție privilegiată de a-i informa pe cei care pot aborda problema.

Noi, în cadrul Zentiva, credem că o investigație calificată și un răspuns din partea companiei la astfel de raportări ne ajută să prevenim și să asigurăm o reacție adecvată față de astfel de activități ilegale. 

De aceea, Zentiva a introdus inițiativa „Speak Up” (“Speak Up”), ca un mecanism general de creare a unui mediu de raportare sigur și confidențial. În cadrul Speak-Up, puteți utiliza orice mijloc sau canal disponibil dvs. („Canalul Speak Up”) pentru a vă face auzit.

În plus, ca reacție la Directiva (UE) 2019/1937 a Parlamentului European și a Consiliului, privind protecția persoanelor care raportează încălcări ale dreptului Uniunii, am implementat un mecanism de raportare („Raportarea”). În conformitate cu legile locale aplicabile, am creat canalele de comunicare dedicate pentru a fi utilizate pentru Raportare („Canal de Raportare”).

Capitolul „Raportarea preocupărilor” din Codul nostru Etic prezintă regulile esențiale atât pentru mecanismele de Raportare, cât și pentru a vorbi. Raportarea și Speak-Up sunt ambele acoperite de reguli interne detaliate în fiecare companie a Zentiva, iar Raportarea, în plus, și atunci când este supusă legilor locale sau UE aplicabile. 

Dacă doriți să raportați o preocupare, vă rugăm să vă asigurați că utilizați instrumentul potrivit:

  • puteți alege întotdeauna Speak-Up, pentru orice problemă, pe orice canal;

    SAU

  • dacă entitatea dvs. Zentiva (Zentiva S.A., Labormed-Pharma S.A. și / sau Labormed Pharma Trading S.R.L.) se încadrează în domeniul de aplicare al Raportării, puteți alege Canal(ele) de Raportare intern(e) dedicat(e) pentru Raportare.

Fiți siguri că nu vor exista represalii împotriva dvs. indiferent de modalitatea aleasă, Speak Up sau Raportare, de bună-credință.

Vă rugăm să rețineți diferențele de principii de bază dintre Speak Up și Raportare în mediul nostru, Zentiva:

 Speak up  Raportare
 Stabilit și detaliat în regulile interne ale Zentiva  Stabilit prin legea aplicabilă, detaliat în regulile interne ale Zentiva
 Aplicabil tuturor țărilor în care operează Zentiva   Se aplică numai țărilor în care este prevăzut de lege
 Oricine poate vorbi și va fi auzit  Doar raportorii definiți prin lege pot fi tratați ca avertizori în interes public
 Anonim (cu excepția cazului în care raportorul alege să nu fie anonim)  Non-anonim (cu excepția cazului în care legile locale cer ca rapoartele anonime să fie acceptate)
 Orice subiect poate fi abordat  Raportările trebuie să se încadreze în domenii limitate, prevăzute de legislația locală
 Raportarea poate fi făcută pe orice Canal Speak Up  Raportarea poate fi făcută numai prin intermediul Canalului de Raportare
 Raportarea nereală reprezintă încălcarea regulilor interne – se aplică măsuri disciplinare  Raportarea nereală reprezintă încălcarea atât a prevederilor legale cât și a regulilor interne – se aplică măsuri disciplinare și pecuniare































 

Vă rugăm să contactați pagina noastră oficială privind Avertizorii în interes public sau Inițiativa Zentiva Speak Up